tiistai 13. marraskuuta 2012

Dia libre!

Aamulla sai nukkua pitkään!! Ja vitsi että nukuttikin hyvin :) Mutta se hyvä tyssäsi hetkellisesti siihen että AAMUPALALLA JOKU ILKEÄ IHMINEN PÖLLI MUN PAAHTOLEIVÄN!! Noh, ei sitte syöty ku 1 paahtis... Mutta vastapainoksi tälle kamalalle aamun tapahtumalle sain aivan loistavan, ihanan ja huipun vapaapäivän!
nomnom, kyllä maistui kuumana päivänä :)
Aamupalan jälkeen päätin lopettaa laiskottelun ja lähteä vähän seikkalemaan jonnekkin missä en ole vielä käynyt; Los Gigantesiin! Otin kameran mukaan ja jätin Tiian lepäilemään huoneeseen (Eilinen lääkärikäynti ja pienimuotoinen tauti painoi vielä päälle... Mutta onneks mukava lääkärisetä laitto vähän lääkettä ihan järkyttävän kokoisella neulalla peppuun nii paranee ne taudit!!). Los Gigantes on pieni kaupunki (tai kaupungin osa?) ihan tuossa vieressä. Siellä on kalliolla iso hotelli ja paljon kauppoja ja ravintoloita. Kävelin rantaa pitkin ja nautin auringosta ja vapaapäivästäni.
Tukaani!
Papukaija Paco, se oli vähän uninen <3
Päätin kävellä Los Gigantesin satamaan joka on aivan vuorten vieressä (aika hieno!) ja matkalla näin niin monta ihanaa kauppaa missä on ihan pakko mennä vielä käymään uudestaan jossain vaiheessa! Kävelin siellä täällä ja kävin muutamissa kaupoissa ja jotain kivaa tarttui mukaankin. Sitten päätin käydä syömässä jotain pientä ja eteen osui ihana baari/ravintola/terassi jossa henkilökunta oli tosi mukavaa. Ensimmäisenä terassille astuessa sain ihmetellä isoa tukaania isoine nokkineen. Seuraavaksi näin amazoni papukaijan ja afrikan harmaapapukaijan ja sitte vielä peremmällä terassilla lisää lintuja! Kaiken värisiä ja kokoisia ja hirveen puheliaita :D Istuin terassille josta sain ihailla merta ja nauttia auringosta. Tilasin caesarsalaattia, Magnersia ja Coronitaa ja kaupan päälle sain vielä shotin jotain ihmeellistä jäähile/jogurtti/sitruuna mömmöä mikä piristi mukavasti. Syötyäni ja juotuani kävin vielä katsomassa lintuja ja sain syöttää niitä! Ne oli niin ihania! Mukavat tarjoilijat käskivät tulla uudestaankin ja niin aion tehdä :) Takaisin tullessa kävin vielä muutamissa kaupoissa ja kävelin vielä Los Gigantesin luonnonaltaan kautta. Muutamia rapuja ja kotioilta härnäsin mutta ne ei ollu kauheen kuvauksellisella päällä...
Ne oli kaverukset :)
Takaisin hotellilla... Mentiin illalliselle jonka jälkeen päätettii lähteä ulos muutamalle rentouttavalle. Mentiin ihan hotellin takana sijaitsevaan terassibaariin jossa samalla katsottiin dartsia mikä oli ihan kuollettvan tylsää. Mutta onneksi jännä tennismatsi pelasti illan :D Vaihdettiin myöhemmin viereiseen Route 66 baariin jossa soi loistava livemusa ja oli mukava meininki. Siinä tutustuttiin ja juteltiin muutamien brittien ja paikan baarimikkojen kanssa. Baarista lähdettiin nopeasti käymään "jatkoilla" Yhden työntekijän luona joka asuu Los Gigantesissa. Sieltä lähdettiin kävelemään mukavan lämpimässä yössä hotellille. Yölliseen kävelyretkeen kuului mm. huonoja vitsejä, paljon naurua (johtuen väsymyksestä, oikeesti), kaktuksille huuliharppuserenadeja by Tiia ja loistavin idea ikinä; yöuinti luonnonaltaassa!! Kun päästiin altaalle vieville rappusille alkoi tuntua siltä että oliko tämä sittenkään niin hyvä idea... Allas ei ole valasitu, sen pohja on liukas ja aallot olivat melko isot. Innoissamme silti laskeuduttiin altaalle ja eikun vaatteet pois ja pulahdus ihanan lämpimään meriveteen! Kiivettiin altaan reunalle, istuttiin ja katseltiin merta ja tähtiä. Aallot löi altaan reunaan, oli lämmintä ja tähdenletojakin näkyi. Se oli kyllä semmonen niinsanottu elokuvahetki :D Mutta oli ihan sairaan hauskaa. Yöllisen uimaretken jälkeen noin klo 6.30 lähdettiin hotellille ja respan ohi (hyvin nopesti :D) suoraan huoneeseen ja eikun untenmaille!
Aamulla olo oli noh, mukava. Suussa tuntui saharan autiomaalta ja jotain juomista piti saada. Vesi oli joko lopussa tai maistui ihan spritelle hyi... Ja jääkaappi oli jostain syystä halunnut juuri viimeyönä jäädyttää KAIKKI meidän juomat; mehut, maito ja limmparit! Ja eikun vettä altaalta hakemaan.. :D Huonot jutut senkun jatkuivat eilisillalta ja siihen ei yhtään auttanut erä tietty Taistelu-Jaska video jota täällä on tullut katsottua... Vatsalihaksille treeniä :D
Siitä selvittyämme lähdettiin käymään kaupassa ja pizzalla Nino'sissa. "Pienten" päikkäreiden jälkeen käytii vielä iltapalalla ja Route 66:ssa moikkaamassa työntekijöitä. Nyt unta palloon ja paljon koska huomenna on taas työpäivä uus.